Welcome to Our Website

İskoç feribot operatörü Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL)’ın CEO’su Kevin Hobbs’dan Türkiye açıklaması

Ada ülkesi İskoçya bir süredir feribot seferlerindeki aksamaları konuşuyor. Hükümetin feribot işletme işini verdiği Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL) CEO’su Kevin Hobbs. STV News’e yaptığı açıklamada yaşanan gecikmeler için özür dilerken, firmanın yeni gemileri teslim etmeye odaklandığını söyledi.

CEO Hobbs, adalara hizmet verecek iki gemiden MV Isle of Islay’in hafta sonunda Türkiye’de ilk kez suya inmesinden birkaç gün geçtiğini söyledi. Hobbs yeni feribotların inşasındaki gecikmelerden kaynaklanan aksaklıklar için özür dileyerek filonun yerini alacak yeni gemileri teslim etmeye odaklandığını açıkladı.

6 Mart 2024 Cumartesi günü NB1092 inşa kodlu Isle of Islay gemisi, Yalova merkezli Cemre Tersanesi’nden törenle suya indirildi.

İskoç feribot operatörü CMAL adalardaki yoğunluğu rahatlatmak için 4 yeni feribot siparişi verdi. Bu 4 gemiden ilki olan Isle of Islay, Clyde ve Hebrides ağındaki en yoğun rota olan Islay ve Jura arasında hizmet verecek.

GEMİLER TÜRKİYE’DE İNŞA EDİLİYOR

CEO Hobbs, “Türkiye’de inşa edilmekte olan dört gemimiz var ve bu, denize indirilen dört gemiden ilkiydi. Çok kısa bir süre sonra ikinci bir gemimiz daha olacak, bu da bu yılın haziran ayında olacak. Şu anda her şey olumlu, zamanında ve bütçeye uygun” diye konuştu.

KAPSİTEDE YÜZDE 40’LIK ARTIŞ
Türkiye’de denize indirilen yeni gemi MV Isle of Islay en fazla 450 yolcu ve 100 otomobil ya da 14 ticari araç alabiliyor. Bu yılın kasım sonu ayı başında faaliyete geçmesi planlanan gemi, Islay güzergahlarında araç ve yük kapasitesinde yüzde 40’lık bir artış sağlamayı ve dizel/hibrit tahrik sistemi sayesinde karbon ayak izini önemli ölçüde azaltmayı hedefliyor.

“ÇOK İYİ BİR SÖZLEŞME OLMADI”
Hobbs:

“Bence yapmamız gereken şey, altı yeni geminin geleceği gerçeğine odaklanmak. Şu anki inancımız Glen Sannox’un Islay Adası hizmete girmeden önce gelmesi gerektiği yönünde, yani bu yılın yaz aylarında gelmesini umuyoruz. Size karşı dürüst olacağım, çok iyi bir sözleşme olmadı. Fergus Marine Engineering Limited’in süreç içinde iflas etmesi de dahil olmak üzere, yaşadığımız zorluklar açısından iyi bir yol olduğunu düşünüyorum ve çok, çok zor bir sözleşme oldu. Ancak şu anda odaklandığımız şey, birincisi Glen Sannox’u bu yıl hizmete sokmak ve tabii ki Glen Rosa’yı suya indirmek ve bu Paskalya’dan kısa bir süre sonra gerçekleşecek”

“ÇOK ÜZGÜNÜZ”
Hobbs son aylarda Islay rotasında yaşanan zorlukları kabul etti ve bu durumdan etkilenenlerden özür diledi:

“Kurum olarak feribotlara yatırım yapılmadığına inandığımızı çok ama çok açık bir şekilde ifade ettik. Son 20 yılda feribotlara yapılan yatırımlara bakarsanız, olması gereken yerde olmadığını görürsünüz. Her şeyden önce böyle bir şey olduğu için çok üzgünüz. Şu anda bu sorunları çözmek için bize verilen parayla elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Bu, altı yeni feribot almak için gerçekten iyi bir ilk adım. Yapılması gereken daha çok şey var mı? Kesinlikle”

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir